Overstappen
Wij helpen u graag
Basisinstallatie door onze ervaren monteur
Wanneer u als klant van PLINQ kiest voor de basisinstallatie, dan komt onze monteur de gekozen diensten bij u thuis installeren. Afhankelijk van het gebied waar u woonachtig bent is de basisinstallatie inbegrepen of kunt u deze optioneel kiezen. De kosten voor een basisinstallatie zijn €55,00.
Afhankelijk van het door u gekozen pakket, bestaat de basisinstallatie uit:
- Installeren van uw nieuwe modem/router: het modem/de router wordt geïnstalleerd bij het signaalovername punt of (glasvezel)converter. Wij gaan er vanuit dat op de plek waar de eventuele afgenomen hardware geplaatst dient te worden, tenminste twee vrije elektrapunten aanwezig zijn.
- WiFi beschikbaar maken: WiFi wordt beschikbaar gemaakt op maximaal drie apparaten in huis (laptop, tablet of smartphone)
- Telefonie beschikbaar maken op uw vaste telefoontoestel*: de monteur zorgt dat u weer kunt telefoneren met uw vaste telefoontoestel. Wij installeren maximaal één telefoontoestel per gekozen gesprekskanaal.
- TV digitaal instellen*: indien u heeft gekozen voor digitale televisie (DVB-C), dan worden maximaal twee TV toestellen digitaal aangesloten en ingesteld.
- Interactieve TV installeren*: indien u heeft gekozen voor interactieve TV, dan worden de gekozen interactieve tv ontvanger(s) middels een HDMI kabel aangesloten op uw TV toestel.
* Let op: om de basisinstallatie succesvol te kunnen uitvoeren, gaan wij er vanuit dat de juiste binnenhuisbekabeling aanwezig is. U bent als klant zelf verantwoordelijk voor deze binnenhuisbekabeling, tenzij er voor gekozen is het meerwerk door de monteur van PLINQ te laten uitvoeren.
Wilt u meerwerk laten uitvoeren of extra apparaten in huis laten aansluiten door onze monteur? Informeer dan naar de mogelijkheden om meerwerk te laten uitvoeren.
Lees voor de volledige voorwaarden ons installatie regelement. Klik hier om deze te downloaden.
Meer weten over binnenhuisbekabeling? Lees hier verder.
Doe-het-zelf pakket
Ontvangt u van ons een doe-het-zelf pakket, dan sturen wij de benodigde apparatuur behorende bij de door u gekozen diensten per post aan u toe. Wanneer het pakket klaar staat voor verzending ontvangt u van ons een Track & Trace code per mail waarmee u het pakket kunt volgen.
Het pakket bevat de benodigde apparatuur, die wij al zo goed mogelijk hebben klaargemaakt voor gebruik. Met de bijgevoegde welkomstgids gaan wij er vanuit dat u eenvoudig zelf de basisinstallatie kunt uitvoeren. Stapsgewijs helpen wij u door de installatie heen.
Als onderdeel van onze doe-het-zelf pakketten bieden wij 100% installatiegarantie.
100% installatiegarantie
Als onderdeel van onze doe-het-zelf pakketten bieden wij 100% installatiegarantie.
Dit houdt in dat wanneer u er niet uitkomt, u in eerste instantie altijd telefonisch terecht kunt bij onze technische klantenservice. Mocht het onverhoopt toch nodig zijn dan sturen wij kosteloos een monteur langs die de basisinstallatie voor u zal uitvoeren.
Let op: om de doe-het-zelf installatie succesvol te kunnen uitvoeren, gaan wij er vanuit dat de juiste binnenhuisbekabeling aanwezig is. U bent als klant zelf verantwoordelijk voor deze binnenhuisbekabeling.
Lees voor de volledige voorwaarden ons installatie regelement. Klik hier om deze te downloaden.
Meerwerk
Wanneer u extra werkzaamheden wil laten verrichten om onze diensten in gebruik te kunnen nemen, kan er gekozen worden voor meerwerk. Hierbij kan gedacht worden aan het laten leggen van een kabel, wegwerken van kabels of aansluiten van extra apparatuur zoals WiFi repeaters of extra accesspoints.
Tijdens het plannen van de overstap of monteursafspraak kunt u hiervoor kiezen. De werkzaamheden worden afhankelijk van het gebied waar u woonachtig bent uitgevoerd door onze eigen monteur of monteur van een externe partner.
Wilt u meerwerk laten uitvoeren informeer dan naar de mogelijkheden en tarieven.
Lees voor de volledige voorwaarden ons installatie regelement. Klik hier om deze te downloaden.
Storingsmonteur
Wanneer u een storing heeft gemeld en deze niet telefonisch verholpen kan worden, kan het nodig zijn om een afspraak te plannen voor onze storingsmonteur. Deze storingsmonteur kan op locatie de oorzaak achterhalen en, indien deze wordt veroorzaakt door een probleem in de dienstverlening van PLINQ, proberen te verhelpen.
Storingsmonteur nodig?
Heeft u een storing? Meldt deze dan bij onze klantenservice. Onze technische klantenservice beoordeelt of een storingsmonteur noodzakelijk is of dat wij uw storing op een andere wijze kunnen oplossen.
Lees voor de volledige voorwaarden ons installatie regelement. Klik hier om deze te downloaden.
Niet thuis
Lees voor de volledige voorwaarden ons installatie regelement. Klik hier om deze te downloaden.
Heeft u een vraag?
Wij zitten dagelijks voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden. Onze klantenservice is op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur bereikbaar op 088-7768444. Mailen mag ook naar klantenservice@plinq.nl.
Daarnaast hebben wij een groot aantal veelgestelde vragen alvast voor u beantwoord. Klik hier om te kijken of uw vraag hier wellicht ook tussen zit.
- Maximale keuzevrijheid
- 100% installatiegarantie
- Persoonlijke service